proraso
Italialainen kulttibrändi
Vuosi on 1948. Aika, jolloin innovaatio ja tulevaisuudenusko ovat vahvasti läsnä. Pienessä laboratoriossa Firenzen ulkopuolella nuori Piero Martelli kehittelee uusia koostumuksia tuotteille, joista syntyy maailman ensimmäinen Pre-Shave ja myöhemmin myös partavesi-voide. Yllättävän raikkaan ja Prorason ikonisen eukalyptuksen tuoksun ansiosta pieni yritys hurmaa Italian parturit ja luo täysin uuden tavan suhtautua parranajoon.

Tänä aikana yhä useampi mies alkaa ajaa partansa kotona, ja Prorason tuotteiden kysyntä kasvaa nopeasti – samoin yritys. Se, mikä alkoi pienenä kosmetiikkayrityksenä Firenzessä vuonna 1908, on nyt yksi märkäparranajon suurimmista nimistä. Nykyään Proraso on ylpeä perheyritys, jota johtaa Martellin kolmas ja neljäs sukupolvi.
Minulle parranajo on hyvin intiimi hetki, jonka jokainen mies voi omistaa itselleen, sanoo Stefania Martelli, perustajan lapsenlapsenlapsi
Proraso luo tuotteita, jotka kestävät aikaa ja säilyttävät klassikkostatuksensa. Koostumukset perustuvat luonnollisiin ja luotettaviin ainesosiin, joita kehitetään ja parannetaan jatkuvasti. Prorason tuotteet eivät pääsääntöisesti sisällä eläinperäisiä ainesosia. Kaksi poikkeusta ovat tuotteet, joille ei ole vastaavaa korvaavaa materiaalia: partasuti, joka on valmistettu luonnonharjaksesta, sekä viiksivaha, joka sisältää mehiläisvahaa. Euroopan kosmetiikka-asetuksen 1223/2009 mukaisesti mitään tuotetta ei ole testattu eläimillä.
Pakkaukset uudistuvat ja uusia tuotesarjoja kehitetään houkuttelemaan uusia ihailijoita, mutta Piero Martellin ja hänen poikansa Ludovicon määrittelemä perusajatus säilyy: luoda ammattimaisia, laadukkaita tuotteita, jotka tarjoavat miellyttävän ja moitteettoman parranajokokemuksen – niin parturissa kuin kotikylpyhuoneessakin. Ei siis ihme, että Proraso on saavuttanut kulttimaineen parranajon maailmassa.