Reportaasit
Anna itsesi uppoutua kiehtoviin reportaaseihin. Täältä löydät syväsukelluksia eri hajuvesitaloihin, miehisen kauneuden historiaan ja paljon muuhun.
- Hajuvesi
- Parranajo
- Ihonhoito
- Parta & Viikset
- Hiukset
- Vartalo
- Elämäntyyli
- Reportaasit
- Testivoittajat
- Miksi se kannattaa
-
Reportaasit
Miksi perustin Gentsin
Päädyin tälle alalle sattumalta. Minä ja kaksi serkkuani päätimme ryhtyä yrittäjiksi, mutta emme tienneet vielä, mille alalle.
Lue lisää » -
Reportaasit
Trendiseuranta: Fine Fragrance
Ylelliset tuoksukompositiot siirtyvät hajuvesipullosta deodoranttiin. Trendi, jota ohjaavat hienovaraiset ja sofistikoituneet tuoksut kohtuulliseen hintaan, kasvaa vauhdilla – ja sen moottorina toimii prestiisisegmentti. Benjamin Barber näyttää suuntaa rajoitetulla triollaan, joka yhdistää suorituskyvyn ja aistillisen elämyksen.
Lue lisää » -
Reportaasit
QOT - kun tuoksusta tulee enemmän kuin asuste
QOT (Question of Time) on tullut tunnetuksi brändinä, jolla on korkealaatuisia asusteita: vaateharjoja, lifestyle-tuotteita ja suutareita, joiden keskiössä on käsityötaito. Mutta tiesitkö, että QOT on kehittänyt myös jännittävän hajuvesimalliston?
Lue lisää » -
Reportaasit
Lophiel - Tuoksut, joissa on sielua, historiaa ja eleganssia
Lophiel on muutakin kuin hajuvesitalo - se on tunnematkalla, jota syleilee perintö, kunnianhimo ja taiteellisuus. Ruotsalaisen alkuperänsä, unisex-filosofiansa ja ranskalaiseen hajuvesiperinteensa ansiosta Lophiel tarjoaa tyylikkään ja emotionaalisen tuoksukokemuksen, jossa jokaisesta tuoksusta tulee portaali henkilökohtaisiin kokemuksiin ja muistoihin.
Lue lisää » -
Reportaasit
Floraïkun ”kolme seremoniaa” - runollinen tuoksumatka japanilaisten rituaalien innoittamana.
Floraïku Paris on ranskalainen niche-brändi hajuvesimaailmassa, joka vangitsee japanilaisen kulttuurin olemuksen tuoksujen, runouden ja taiteen kautta. Heidän tuoksunsa on jaettu kolmeen eri seremoniaan, joista kukin edustaa tiettyä osaa tuoksun luonteesta ja symboliikasta.
Lue lisää » -
Reportaasit
Parfums Dusita
Parfums Dusita on eksklusiivinen niche-talo, joka yhdistää klassisen ranskalaisen hajuvesitaiteen runouteen, joka on saanut inspiraationsa luoja Pissara Umavijanin muistoista lapsuuden luonnosta Thaimaassa ja hänen isänsä runoudesta.
Lue lisää » -
Reportaasit
Kamikura – Gentsin eksklusiivinen juhlahajuvesi
Vuonna 2024 Gents juhlii 20-vuotista taivaltaan täysin omalla eksklusiivisella hajuvedellä japanilaiselta Di Seriltä rajoitettuna eränä.
Lue lisää » -
Reportaasit
Gents tapaa Widianin perustajan Ali Aljaberin
Saimme mahdollisuuden haastatella Ali Aljaberia hänen intohimostaan hajuvesiin sekä näkemyksistään eri tuoksunuotteihin. Niche-merkki Widianin perustajana Aljaberin tavoitteena on yhdistää arabialainen perinne ja moderni länsimainen hajuvesitaide – ja hänellä on omat, henkilökohtaiset ajatuksensa siitä, miten nahkaa kannattaa käyttää tuoksuissa. Tutustutaan hänen vastauksiinsa kysymyksiimme.
Lue lisää » -
Reportaasit
Benjamin Barberin historia
Benjamin Barber on tunnettu nimi parranajon maailmassa ja on jo yli kymmenen vuoden ajan muuttanut pohjoismaisten miesten käsitystä parranajosta. Benjamin Barberin tavoitteena on edistää klassista parranajoa, ja inspiraatio on haettu brittiläisen imperiumin loiston ajoilta – tuloksena korkealaatuiset parranajo-, parta- ja vartalonhoitotuotteet.
Lue lisää » -
Reportaasit
"The Nose" – tuoksumaailman omaperäinen kapinallinen ja provokaattori
Suurin osa hajuvesistä kiinnostuneista on varmasti joskus törmännyt käsitteeseen "The Nose" – eli Alessandro Gualtieri, kuten hänen oikea nimensä kuuluu. Tämän eksentrisen italialaisen, joka asuu Amsterdamissa, luomukset Nasomatto- ja Orto Parisi -merkkien takana ovat tehneet hänestä hajuvesimaailman enfant terriblen, joka kulkee omia polkujaan ja haastaa aistit rohkeasti. Mutta kuka hän oikeastaan on?
Lue lisää » -
Reportaasit
Ajaton vakio – Gents 20 vuotta
Olemme saavuttaneet merkittävän virstanpylvään – 20-vuotisjuhlamme. Tämä juhla symboloi paitsi kahta vuosikymmentä intohimoista omistautumista, myös uudenlaisen innovaation ja inspiraation aikakautta. Ja mikä matka se onkaan ollut…
Lue lisää » -
Reportaasit
Gentsin aikajana
Gentsin matka ajassa: aikajana, joka vie sinut konkurssiuhkien ja oikeusprosessien kautta ylpeisiin merkkipaaluihin ja arvostettuihin yhteistyöprojekteihin
Lue lisää » -
Reportaasit
Venti4 Profumo – Hajuvedet, jotka on räätälöity ihosi mukaan
Italialainen Venti4 Profumo tarjoaa hajuvedet, jotka mukautuvat iholle neljään eri kohtaan, jolloin jokainen tuoksunuotti pääsee kehittymään täyteen loistoonsa.
Lue lisää » -
Reportaasit
Proraso
Pienessä laboratoriossa Firenzen ulkopuolella nuori Piero Martelli kehittelee uusia koostumuksia tuotteille, joista syntyy maailman ensimmäinen Pre-Shave ja myöhemmin myös partavesi-voide.
Lue lisää » -
Reportaasit
Sailor's
Kaipaatko löytöretkiä, eksoottisia seikkailuja ja jännitystä? Silloin Sailor’sin ainutlaatuiset, ekologiset tuotteet parralle, parranajoon ja hiuksille ovat juuri sinua varten. Olitpa sitten arjessa haaveileva tai maailmaa kiertävä, löydät täältä laajan valikoiman urbaanille, kokeneelle miehelle. Pakkaa laukkusi ja lähde mukaan!
Lue lisää » -
Reportaasit
Kaikki mitä haluat tietää Acqua di Parmasta ja Colonia Purasta
Kuten monet muutkin suuret yritykset, italialainen tuoksuvalmistaja Acqua di Parma sai alkunsa vaatimattomasti. Yritys aloitti pienenä hajuvesitalona...
Lue lisää » -
Reportaasit
MAN-UP, miesten meikki
Maailmassa, jossa itsensä ilmaisun rajat muuttuvat jatkuvasti, MAN-UP astuu esiin visionaan haastaa perinteiset käsitykset miehisestä kauneudesta. Inspiraationa ovat toimineet kulttuuriset ikonit kuten David Bowie, jonka uraauurtava tyyli ja yksilöllisyys ovat jättäneet pysyvän jäljen.
Lue lisää » -
Reportaasit
Matkaopas
Kokemuksesta tiedämme, että pakkaaminen voi helposti muuttua stressaavaksi ennen matkaa. Gents johdattaa sinut läpi matkakuumeen tyylillä.
Lue lisää » -
Reportaasit
Italialaiset tekevät sen paremmin
Italialaiset arjen tuotteet ja ylellisyystuotteet ovat yhä arvostetumpia – niissä yhdistyvät laatu ja historiallinen perintö. Tässä muutamia esimerkkejä.
Lue lisää » -
Reportaasit
Ruotsalainen laatu ei ole myytti
Kansainvälisillä markkinoilla toimivana yrityksenä olemme ylpeitä voidessamme tarjota laajan valikoiman maailman parhaita tuotteita. Tiesitkö kuitenkin, että useat valikoimamme brändeistä ovat ruotsalaisia ja juurtuneet pieniin paikallisiin teollisuuksiin?
Lue lisää » -
Reportaasit
Molton Brown
Molton Brown aloitti matkansa kampaamosalongista Lontoossa vuonna 1973, ja on nykyään yksi Ison-Britannian johtavista premium-brändeistä.
Lue lisää » -
Reportaasit
Alienor Massenet – hajuvesitaiteilija, jonka työmaa on koko maailma
Viimeisten viidentoista vuoden hajuvesimaailmaan perehtyneille on yksi nimi, joka nousee toistuvasti esiin johtavien tuoksuluojien joukossa – Alienor Massenet, hajuvesitaiteilija, jonka tyyli ja kansainvälinen ulottuvuus ovat poikkeuksellisen laajoja. Vaikka hän on monille alan ulkopuolisille tuntematon, hänen tunnustuoksunsa ovat saavuttaneet suurta menestystä sekä tunnettujen designmerkkien että eksklusiivisten niche-brändien parissa. Tässä hänen tarinansa.
Lue lisää » -
Reportaasit
Gentsin tarina
Vuonna 2010 kaikki oli lähellä pysähtyä. Kehittynyt luottokorttipetos iski helsinkiläiseen Gentsiin ja tyhjensi yrityksen varat – perustaja Jenny Rydhströmin yksityistilillä oli jäljellä 6000 kruunua ja katastrofi tuntui väistämättömältä. Mutta kuin ihmeen kaupalla, nopeiden ja voimakkaiden sopeutustoimien ansiosta, kaikki kääntyi yllättäen – Gents, joka siihen asti oli ollut harrastusyritys, löysi itsensä tienhaarasta.
Lue lisää » -
Reportaasit
Alexander Karim
Elokuvista tuttu näyttelijä Alexander Karim antaa äänensä teokselle Tietoisen miehen OPAS parranajoon ja partaan, kun siitä tehdään äänikirja.
Lue lisää » -
Reportaasit
Tie parempaan hiusten ja parrankasvuun
Power on tuotemerkki, jonka laadukkaat tuotteet on suunniteltu edistämään parrankasvua ja hiusten kasvua. Valikoima koostuu kahdesta linjasta: toinen on kehitetty erityisesti päänahan hiusten kasvun tukemiseen, toinen taas parran tuuheuden lisäämiseen ja kaljujen kohtien ehkäisyyn. Aloittelijalle on tarjolla useita aloituspaketteja, joissa on kaikki tarvittava alkuun pääsemiseksi.
Lue lisää » -
Reportaasit
Parempaa päivää varten
Joka vuosi miehiä juhlitaan ympäri maailmaa kokonaisen kuukauden ajan – myös tänä vuonna. Syynä ovat kolme elintärkeää teemaa: miesten terveys, taistelu eturauhassyöpää vastaan ja miesten itsemurhien ehkäisy. Tämä on jatkuva taistelu, jolla on meille valtava merkitys.
Lue lisää » -
Reportaasit
Tietoa Gentsistä
Joskus oma vanha minä alkaa kyllästyttää ja toivoisi voivansa olla joku muu – edes hetkeksi. Itsensä kehittäminen ja uudistaminen ei kuitenkaan aina tarkoita suuria mullistuksia, vaan ennemminkin inspiraatiota ja avointa mieltä.
Lue lisää » -
Reportaasit
Movember
On jälleen Movemberin aika – kuukausi, jolloin moni omistautunut mies eri puolilla maata alkaa kasvattaa viiksiään.
Lue lisää » -
Reportaasit
Viiksikampanja
Viiksikampanja Yhdessä eturauhassyöpää vastaan! Viiksikampanja on vuosittain syksyllä ja talvella jä..
Lue lisää » -
Reportaasit
Byredo – ruotsalainen outsider hajuvesimaailmassa
Ruotsalainen hajuvesi- ja designbrändi Byredo on nykyään kansainvälinen menestystarina, mutta tie huipulle on ollut pitkä ja täynnä riskejä – aivan kuten perustaja Ben Gorhamin oma matka. Hänen tinkimätön uskonsa omiin visioihinsa on nostanut hänet toivottomasta outsiderista yhdeksi alan menestyneimmistä luovista tekijöistä ja yrittäjistä. Byredo-talo on puolestaan noussut hajuvesimaailman kenties trendikkäimmäksi brändiksi.
Lue lisää » -
Reportaasit
True Gentlemen
Vuosien keskustelut miesasiakkaidemme kanssa ovat opettaneet meille yhden asian – miehisyys kumpuaa sisält..
Lue lisää » -
Reportaasit
Widian
Olemme ylpeitä voidessamme esitellä Widianin – yhden maailman arvostetuimmista arabialaisista hajuvesitaloista, jonka tavoitteena on yhdistää länsimainen moderni tuoksukieli perinteikkääseen itämaiseen kulttuuriin ja hajuaistilliseen käsityötaitoon, jonka juuret ovat Abu Dhabissa.
Lue lisää » -
Reportaasit
Merkur & Solingen – saksalaisen teräksen menestystarina
Jos tunnet partaterät, partaveitset, partahöylät ja muut tarvikkeet kuten sakset ja manikyyrituotteet, et ole voinut välttyä huomaamasta, että Saksa on jo pitkään ollut laadun synonyymi.
Lue lisää »
"Saksalainen teräs" on käsite – mutta miksi ja miten? -
Reportaasit
Rikkoutuneet rajoitukset ja uudet oivallukset – ystävänpäivän tarina
Lockdownit, kasvomaskit ja lähes olemattomat ravintolakäynnit – miten pitää rakkaus elossa pandemian aikana? Gents tapasi kaksi pariskuntaa ja yhden sinkun, jotka kertovat, miten heidän rakkauselämänsä on pysynyt vireänä pandemian keskellä – rikkoutuneista rajoituksista uusiin oivalluksiin.
Lue lisää » -
Reportaasit
Gents tapaa Alessandro Gualtierin, The Nose
Saimme ainutlaatuisen mahdollisuuden esittää kysymyksiä Alessandro Gualtierille Oudista.
Lue lisää » -
Reportaasit
Aina bisnesnainen
Olen aina ollut bisnesnainen. Seitsemänvuotiaana huomasin, että koiransuklaa oli paljon halvempaa kuin tavallinen suklaa. Ostin sitä paljon, tein pienen uudelleenbrändäyksen tyttöhuoneessani ja myin naapureille tavallisena suklaana – hyvällä katteella.
Lue lisää » -
Reportaasit
TRNP
Kertomus tytöstä, jonka haave oli luoda uudelleen oma suosikkihajuvesi – ja siitä, miten tästä syntyi australialaisen hajuvesitalon menestystarina. Teone Reinthal, Teone Reinthal Natural Perfume -sarjan eli TRNP:n perustaja, ei lapsena saanut mahdollisuutta syventää tietämystään hajuvesistä.
Lue lisää » -
Reportaasit
Alûstre
Kosmetiikkayritys Alûstre on uusi tähti kauneuden maailmassa. Sen ainutlaatuinen konsepti ammentaa inspiraationsa timanteista – ei vain esteettisenä lähtökohtana, vaan myös konkreettisena ainesosana useissa tuotteissa. Innovatiivinen käsityötaito, eettinen näkökulma ja korkealaatuiset, elegantit hajuvedet, jotka on suunniteltu jokaiselle yksilölliselle persoonalle, ovat Alûstren filosofian ytimessä: ulkoisen kauneudenhoidon yhdistäminen sielun ylellisyyteen ja sisäiseen hyvinvointiin.
Lue lisää » -
Reportaasit
BDK Parfums
Harva hajuvesistä kiinnostunut on voinut ohittaa ranskalaisen, kiehtovan niche-merkin BDK Parfumsin ja sen nopean nousun kansainvälisen tuoksumaailman huipulle. Mutta mikä on tämän merkin tarina ja mikä tekee heidän tuoksuistaan ainutlaatuisia? Tässä pieni esittely.
Lue lisää » -
Reportaasit
Bortnikoff – ainutlaatuinen omassa luokassaan
Jos arvostat hajuvesiä, jotka poikkeavat valtavirrasta ja joissa aidot, puhtaat luonnon raaka-aineet ovat etusijalla, kannattaa tutustua niche-merkkiin Bortnikoff. Omaperäiset, luonnonläheiset luomukset, jotka puhuvat omaa tuoksukieltään – eikä mikään muu ole niiden kaltaista.
Lue lisää » -
Reportaasit
Boadicea The Victorious
Englantilainen hajuvesitalo Boadicea The Victorious yhdistää brittiläisen käsityötaidon ja historian, ammentaen inspiraationsa kelttiläisestä soturikuningattaresta Boadiceasta (kuollut vuonna 60 tai 61 jaa.), joka nousi kapinaan Rooman valtakuntaa vastaan. Nimi viittaa myös Michael Boadiin, lontoolaiseen kampaajaan ja parfymööriin, joka perusti merkin vuonna 2008 Harrodsin "worldwide exclusive" -lanseerauksena.
Lue lisää » -
Reportaasit
Les Indemodables
Les Indemodables on eksklusiivinen ranskalainen hajuvesitalo, joka yhdistää perinteen ja modernin tuottaakseen tuoksuja, joilla on oma, tunnistettava DNA. Perustaja Valérie Pulvéraililla on yli 20 vuoden kokemus kauneudenhoidosta, muodista, hajuvesistä ja markkinoinnista. Hänen intohimonsa on klassinen hajuvesitaide, jossa vanhat hajuluokat saavat uuden elämän – Les Indemodables pyrkii säilyttämään ja uudistamaan ajattomia tuoksukompositioita tavalla, joka vastaa nykypäivän vaatimuksia.
Lue lisää »