italialaiset tekevät sen paremmin

Toisen maailmansodan jälkeiset vuodet olivat Italian yrittäjyyden renessanssiaikaa. Kosmetiikan ja muotoilun saralla heräsi uusi luovuus ja inspiraatio, ja italialaiset valmistajat alkoivat löytää uusia tapoja ilmaista itseään. Monet perinteiset yritykset, joiden juuret ulottuvat aikaan ennen molempia maailmansotia, syntyivät uudelleen ja löysivät uuden suunnan tässä pioneerihengessä.
Italiasta tuli maa, jonka tuotteet ulottuvat arjen ikoneista ylellisiin huippulaadun esineisiin.

prorasostor

proraso

Proraso, joka sai alkunsa pienenä kosmetiikkayrityksenä Firenzessä vuonna 1908, on yksi näistä menestystarinoista – ja siitä on tullut yksi alan merkittävimmistä ja pitkäikäisimmistä brändeistä, jatkuvasti uudistuen.

Vuonna 1948 Piero Martelli kehitti laboratoriossaan uusia ideoita, joiden tuloksena syntyi sarja parranajotuotteita, joista Prorasosta tuli kulttimaineeseen noussut nimi – ja joiden suosio vain kasvaa. Menestyksen avain oli pastamainen pre-shave (vaihtoehtona parturiöljyille) sekä partavesi eukalyptuksella ja mentolilla, jotka ovat nykyisin klassikoita. Viilentävä ja virkistävä koostumus, jonka tunnusomainen tuoksu ja viileys ovat olleet italialaisten miesten suosiossa sukupolvesta toiseen – ja nykyään kaikkialla maailmassa. Italialaista retrohenkeä parhaimmillaan.

Valikoimaa on sittemmin laajennettu tuubissa olevalla parranajovoiteella, partavedellä ja partasaippuoilla. Sarjaan on tullut myös uusia tuoksuja, kuten erittäin suosittu Sensitive Green Tea, joka pohjautuu vihreään teehen ja ruisjauhoon – puhdas ja hillitty tuoksu, joka on herkkäihoisten ja kevyempää tuoksua kaipaavien suosikki. Kasvava partatrendi ei ole jäänyt perinteikkäältä Prorasolta huomaamatta, ja viime vuosina on lanseerattu useita parranhoitotuotteita ja uusia tuoksuja. Prorason tuotteet ovat poikkeuksellisen houkuttelevasti hinnoiteltuja laatuunsa nähden. Arjen tuotteita, joissa yhdistyvät korkea laatu ja arvokas historia.

KATSO PRORASO-VALIKOIMAMME

LUE LISÄÄ PRORASOSTA

profuro

oprfo

profumum roma

Italialaiset tunnetaan paitsi arjen huippulaadusta, myös maailman ylellisimmistä tuotteista. Eksklusiivinen hajuvesimerkki Profumum Roma perustettiin vuonna 1996 Durante-suvun nuoremman sukupolven toimesta, mutta suvun juuret ovat Sant’Elena Sannitan kylässä Etelä-Italiassa. Durante-perhe jätti kotiseutunsa – kirjaimellisesti polkupyörällä – ja perusti Roomaan kosmetiikan, kölninvesien ja parturituotteiden valmistuksen ja myynnin vuonna 1954. Alku oli vaatimaton, mutta suosio kasvoi nopeasti Rooman kaduilla. Loppu on historiaa.

Durante-perheen tavoitteena on ollut välttää massatuotantoa ja kaupallisuutta (tuotteita ei myydä verkossa, vaan vain valikoiduilla jälleenmyyjillä), ja Profumum Roman tunnusmerkki on erittäin korkea puhtaiden uutteiden pitoisuus (jopa 40 %), mikä antaa tuoksuille ainutlaatuisen luonteen ja laadun. Nämä hajuvedet eivät ole tavanomaisia – ne ovat puhtaita, kokeellisia ja usein luonnon inspiroimia. Korkea aitojen eteeristen öljyjen määrä tekee niistä myös poikkeuksellisen kestäviä ja voimakkaasti projisoivia iholla, ja ne kehittyvät parhaimmilleen noin puolen tunnin jälkeen.

Sitrustuoksu Acqua Viva on puhdas sitrusräjähdys – kaukana markkinoiden tavanomaisista "puhdistussitruksista". Amalfin sitruunan ja setripuun yhdistelmä luo tuoksuyhdistelmän, joka tuo mieleen appelsiinin tai kuoritun pomeranssin. Durante-perhe on onnistunut kemiallisesti mahdottomassa: luomaan sitrustuoksun, joka kestää jopa suihkun ja sopii niin kesäpäivään Italian rannikolla kuin talvipäivään takkatulen äärellä. Thundra on yksi rohkeimmista ja arvostetuimmista tuoksuista – selkeästi luonnonläheinen, ja jo lyhyen suihkauksen jälkeen tämä myskinen tuoksupommi vie sinut syksyiseen metsään, jossa lehtien ja sienten tuoksu täyttää ilman. Elämys, joka kannattaa kokea!

Ja tämä on vasta alkua – tällä hienostuneella merkillä on yli kaksikymmentä tuoksua, jotka vaihtelevat rohkeista ja persoonallisista luomuksista hillittyihin ja elegantteihin työtuoksuihin. Italialaista laatua parhaimmillaan – ja Gents on ylpeä ollessaan yksi harvoista, jotka tarjoavat Profumum Roman tuotteita Suomessa.

PROFUMUM ROMA -HAJUVETEMME

marvis-butiken_1

marvis

Italialaiset osaavat tehdä arjen esineistä ikonisia ja ylellisiä – tästä on loistava esimerkki hammastahnamerkki Marvis. Marvis kehitettiin Firenzessä Martellin perheen toimesta, samasta yrityksestä kuin Proraso ja samaan aikaan. Tavoitteena oli tehdä arjen tuotteesta jotain erilaista – uusia, jännittäviä makuja yhdistettynä toimivuuteen tinkimättä hammastahnan tärkeimmästä tehtävästä: hampaiden suojaamisesta. Ekstravagantit ja mausteiset maut, kuten inkivääri, lakritsi, kaneli jne. (kaikissa kuitenkin mintun vivahde), ovat avanneet uusia näkökulmia ja muuttaneet käsitystä hammastahnasta.

Nykyään brändi löytyy useista hotelliketjuista ja on jopa yhdistetty miesten muotiin (hammastahnojen "haute cuisine"), ja pienet 10 ja 25 ml tuubit ovat suosittuja luksusvalintoja matkakäyttöön. Tuotemerkkiä myydään yli 40 maassa, ja kuten Proraso, se on yksi Gentsin suosituimmista italialaisista tuotteista. Alun perin Marvis tunnettiin fluorin puutteesta, mutta nykyään suuremmissa 85 ml tuubeissa on fluoria, ja valikoimaa on laajennettu sekä hammasharjoihin että suuvesiin.

MARVIS-TUOTTEEMME

forna

fornaaa

fornasetti

Toinen maailmansodan jälkeisestä sekasorrosta nousi myös designyritys Fornasetti, jonka perusti Milanossa taiteilija, painaja, litografi ja muotoilija Piero Fornasetti. Yritys tuli tunnetuksi design-esineistään, ja Fornasettin muotoilu ulottuu lautasista tapetteihin, valaisimiin, huonekaluihin ja tuoksukynttilöihin – brändistä on tullut käsite rohkeassa ja esteettisesti viimeistellyssä italialaisessa muotoilussa. Leikkisää ja kokeilevaa, mutta silti klassista ja tyylikästä – ja laatua alusta loppuun. Tunnetuimpia ovat Fornasettin kalat, apinat ja lukemattomat oopperalaulaja Lina Cavalierin kasvojen variaatiot, jotka koristavat monia esineitä.

Vanhat Fornasetti-esineet nousevat usein huutokaupoissa korkeisiin hintoihin – jopa 50 000 euroon – ja yhä tänä päivänä Fornasettin imperiumia johtaa poika Barnaba, joka jatkaa isänsä perintöä ja muotoilua uusissa muodoissa, kuten kauniissa keraamisissa tuoksukynttilöissä, joita on valmistettu yhteistyössä parfymööri Oliver Porgen kanssa. Kun kynttilä on palanut loppuun, sinulla on upea design-esine koristamaan kotiasi. Tyylikkäitä arjen esineitä, jotka tuovat arkeen ripauksen luksusta ja tuovat Milanon tunnelman olohuoneeseesi.

FORNASETTI-TUOTTEEMME

LUE LISÄÄ FORNASETTISTA